Ako reklamovať dovolenku?

Od vysnívanej dovolenky si často sľubujeme nielen vytúžený relax a odpočinok, ale aj spoznávanie navšívenej destinácie. Predovšetkým však očakávame to, čo sme videli v ponuke cestovnej kancelárie. Služby, ktoré sú uvedené pri hoteloch a podľa ktorých sa často riadia naše rozhodnutia a výber dovolenky. Je to totiž presne to, čo chceme po svojom príchode dostať. Ovšem, nie vždy je to naozaj tak. Občas nás po príchode do hotela čaká nepríjemné prekvapenie a tu sa núka otázka: “A čo teraz?” Rozhodne by ste túto skutočnosť nemali brať na ľahkú váhu. Uvedomte si, že ak ste nedostali to, čo ste si zaplatili, tak máte nárok na reklamáciu. Lenže ako takú reklamáciu doviesť k úspešnému koncu? Na to sa pozrieme v tomto článku.

Dovolenka pri mori

Dôkazy

Ak ste s exkurziou či dovolenku neboli spokojní, tak máte právo na reklamáciu. Aby však bola reklamácia zájazdu či reklamácia dovolenky úspešná, tak je nutné, aby ste si obstarali patričné ​​dôkazy. Na túto vec musíte myslieť už v priebehu dovolenky a zbierať dôkazy, ktorými nedostatky preukážete. Najideálnejším riešením je spísanie protokolu o všetkých vadách, ktorý si necháte podpísať delegátom. Nedostatky si tiež odfoťte. Napr. ak bude vo vašej hotelovej izbe na stene pleseň alebo nájdete po vašom príchode na izbu špinavý stôl, rozbité vybavenie či len popraskané dlaždičky pri bazéne. Na všetko sú potrebné dôkazy, ktoré treba mať vždy zväčšené.

Mesačná lehota

Ak sa vrátite z nepodarenej dovolenky či zájazdu a riešite otázku “ako reklamovať dovolenku či ako reklamovať zájazd“, tak nezabudnite na mesačnú lehotu, po uplynutí ktorej už nebudete mať na reklamáciu nárok. Po návrate je nutné reklamovať dovolenku písomne ​​priamo cestovnej kancelárii a to najneskôr do 30 dní od jej ukončenia. Protokol spísaný a podpísaný delegátom v tomto prípade slúži len ako dôkaz musíte priložiť k listu. Cestovná kancelária má potom 30 dní na vybavenie vašej reklamácie.

Čo môžete žiadať?

Ak ste na dovolenke nedostali presne to, čo bolo ponúkané v katalógu, máte nárok uplatňovať kompenzáciu. Môžete po cestovnej kancelárii vyžadovať zľavu na cene dovolenky či zájazdu, ktorá sa odvíja od toho, čo všetko vám nebolo poskytnuté alebo čo všetko nebolo splnené.

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *